ישיבה לבעלי תשובה "תורת החיים" – תורה שמאירה את החיים!


מחפש להכיר יותר מקרוב את העולם היהודי? מחפש למצוא תשובות לשאלות החיים? מחפש להתחזק בלימוד התורה ובעבודת ה' מתוך שמחה?

זה המקום בשבילך!

לביקור בישיבה: הרב יניב - 0508684018

ישיבת לבעלי תשובה "תורת החיים" - תורה שמאירה את החיים


תורה עם חיבור לחיים

ליווי אישי מתוך הקשבה לנפש

קהילה גדולה חמה ותומכת


עבודת ה' מתוך שמחה

תכנית לימודים אישית

הכוונה במציאת שידוך


השאר פרטים ואנחנו נחזור אליך


    אודות הישיבה

    הישיבה לבעלי תשובה תורת החיים היא ישיבה ייחודית הדוגלת בעבודת ה' מתוך שמחה. הישיבה מעניקה ידע תורני מהרמה הבסיסית ועד לרמות הגבוהות על פי נקודת המוצא של כל אחד ואחד, ומכוונת כל אחד מלומדיה לצמוח למקום ולייעוד המתאים לו. תכנית הלימודים בנויה החל מלימוד בסיסי של הכרת מושגים יסודיים ביהדות, רכישת מיומנות בלימוד הגמרא, לימוד הלכה, מחשבה, חסידות, אמונה ותפיסות נכונות על פי תורה, ועד ללימוד מעמיק של ש"ס ופוסקים הלכה למעשה.

    אנו מאמינים שהתורה בונה ומעשירה את החיים ולא מצמצמת אותם, והתורה יכולה וצריכה להנהיג את כל דרכי חיינו, ולהיות עבורנו מקור האושר והביטחון המרכזי בחיים.

    בנוסף ללימוד עולם התורה וקיום המצוות עוסקת ישיבתנו בבניית אדם שלם ושמח בעולמו, אוהב את סביבתו, מקרין אליה אור, ועובד את ה’ בכל עיסוק שהחיים מזמנים לו. אנו מאמינים בחיים המשלבים לימוד תורה בהנאה ובמסירות, וקיום ההלכה בשלמותה, לצד מעורבות בעולם החומרי, כאשר שניהם מפרים זה את זה ונעשים באהבה ובשמחה. אחד היתרונות הבולטים בישיבתנו הוא ליווי אישי לכל תלמיד ותלמיד הן ברמה התורנית והן ברמה האישית. הרבנים בישיבה מלבד הידע הרב שיש להם בתורה הקדושה, הוכשרו בלימודי הנפש על פי רוח היהדות, וידם רב להם בהכוונת והעצמת התלמיד על פי מצבו ורמתו.

    ישיבה לבעלי תשובה היא חלק ממוסדות תורת החיים בראשותו של הרה"ג שמואל טל שליט"א. הדרכת והנהגת הישיבה מסורה בידי הרה"ג שמואל טל שליט"א שמלבד היותו תלמיד חכם השוקד על התורה יומם ולילה לאסוקי שמעתתא אליבא דהלכתא, הוא גם עוסק שנים רבות בחינוך, הנחיה, הכוונה ויעוץ לכל קהילת תורת החיים על כל מוסדותיה וענפיה הרבים. הרב טל הקים מוסדות רבים ביניהם ישיבה גבוהה, ישיבה לצעירים, תלמוד תורה, מדרשות, אולפנות ועוד מוסדות חינוך רבים. בנוסף הקים הרב מוסדות להשכלה גבוהה ברוח "תורה שבונה חיים" כגון בית ספר לייעוץ תורני ובית ספר לקולנוע ומשחק יהודי. בתי הספר הגבוהים מתייחדים בכך שגם לימודי החול שבהם מושתתים על התורה וערכיה. סביב כל המוסדות יש קהילה גדולה המכילה אנשים שונים, מרקעים שונים עם פתיחות לדעות שונות שהמשותף להן היא הנאמנות לתורה וכולם משתלבים בהרמוניה ובאהבת ישראל.

    בישיבה קיים אגף שידוכים בו נותנים עזרה והכוונה במציאת שידוך מתאים. כמו כן ישנם שיעורים בישיבה הנותנים ידע רב וכלים מעשיים לבניית זוגיות נכונה על פי הנחיית התורה. תלמידי הישיבה לבעלי תשובה שמתחתנים מצטרפים לקהילת תורת החיים הצומחת וגדלה, וזוכים לחיות בקהילה תורנית חמה ואוהבת.

    הלימודים בישיבה – ממלאים את הלב!

    התלמידים מספרים על חוויה מרוממת שהם מרגישים בלימוד בישיבה. פנים שוחקות, חיוכים לבביים ומעין שלוות נפש אופפת את בחורי ואברכי הישיבה. עומר כהן אברך בישיבה מעיד "הכל פשוט טוב וכיף כאן - הייתי בהרבה מקומות אך כאן מרגישים משהו אחר, אור חדש". מי שנכנס לבית המדרש מרגיש הרגשה עילאית וכמו אנרגיה טובה עוטפת את גופו. אפשר לראות כאן תלמידים מכל העדות והמגזרים. אחדות ישראל אמיתית. בסדר בוקר לומדים בחברותות ובסוף הסדר מתקיים שיעור מפי רב הקבוצה. מידי פעם לפני תפלת מנחה עורכים ריקוד קטן עם שירים מקפיצים כדי להיכנס לתפלת מנחה מתוך שמחה אמיתית.

    לתפלת ערב שבת בישיבה יצא שם דבר בכל הסביבה. מאות תלמידים, אברכים ובעלי בתים מצטרפים לקבלת השבת המרוממת. תפלה שבוקעת רקיעים המשולבת עם ריקודים ושירי דביקות. לאחר התפלה כולם לוחצים את ידו של ראש הישיבה הרב טל וזוכים לברכת שבת שלום לבבית ואוהבת.

    ביום שבת מתקיים מפגש "עונג שבת" עם הרב טל לכלל הקהילה. לפני השיעור כולם שרים ביחד שירי נשמה המעניקים התרוממות הרוח והנפש. השירים "נועם שבת" "השבעתי אתכם בנות ירושלים" ועוד מהדהדים בחלל האולם. הרב מתחיל בשיעור עמוק על ספר תהילים, המלא בדברי חיזוק והדרכות בעבודת ה' המשמחים את לבם של השומעים.

    תלמידים מספרים – מה היחודיות של הישיבה לבעלי תשובה תורת החיים?

    מיכאל לברון – "מקום שאתה מרגיש שבאמת עובדים את השם"

    משה נתנאל דדון – "יש כאן הגדלת ראש בכל נושא בכדי לתת מענה לכל בחור בכל צרכיו האישיים. יתרון נוסף הוא השיחות האישיות שיוצרים קשר בין הר"מ לתלמיד, ונותנים מענה להתפתחות רוחנית. שמחה, הארת פנים, אהבת ישראל, חיפוש אמת"

    ניר לוי – "יש כאן משהו "פתוח" בקטע טוב, נעים כאן, דואגים שיהיה תנאים טובים לתלמידים, חלק גדול בישיבה זה ההקשבה לנפש, עבודה נפשית, שזה משהו נדיר שאין אותו במקומות אחרים שאני מכיר"

    גיא קהלני – "העצמת הייחודיות של כל אחד ואחד בעבודת השם המתאימה לו, הפצת התורה וקירבת השם בצורה הכי מאוזנת ואמתית שיש בדור הזה, ממש תורה של חיים! מרגישים וחיים את זה, זה לא רק סיסמא!"

    גלעד דורון – "יש כאן רבנים עמוקים, בעלי גישה נכונה ובריאה ללימוד ולעבודת השם, הקשבה והבנה של נפש הבעל תשובה בלי להכריח, לאיים, לעקוב, כמובן באיזון"

     

    רבנים מדברים על הישיבה
    צור קשר

      השם שלך

      טלפון




      בעלי תשובה "תורת החיים"

      הנחלים 14 יד בנימין
      טלפון 050-868-4018
      דוא"ל thchavura@gmail.com